16 Nisan 2013 Salı

Türkiye'de Sigara Tüketimi

1990-1995 YILLARI


Ä°ki yabancı markalı sigara fabrikası faaliyete geçti. Açılışında bütün devlet erkanı oradaydı. Bütün “billboard”lar, gazeteler, dergiler, satış noktaları neredeyse her yer sigara reklamı ile donatıldı. Bine varan araç, on bini aÅŸan personelle dağıtım ağı kuruldu. Tüketimi körüklemek için bedava sigaralar dağıtıldı.BaÅŸta bayiler olmak üzere her yere promosyonlar yaÄŸdırıldı. Tıp fakültesi mezuniyet balosunu Marlboro düzenledi. Ãœniversitelerin özel günlerinin deÄŸiÅŸmez sponsoru sigara idi. “Camel Trophy” – “Marlboro Adventure” gibi organizasyonlar sürekli gündemde tutuldu. Bir çok gazeteci- televizyoncu tanıtım için baÅŸta Amerika olmak üzere seyahatlere götürüldü. Çıkarılmak istenen kanun veto edildi, sonra gündeme bile alınmayıp, bir dönem görüşülemeden kabul oldu.
Patlama Yapan Sigara Tüketimi


1993 yılında yıllık tüketim 4.7 milyar paket / 22 Trilyon TL

1994 yılında yıllık tüketim 5.4 milyar paket / 61 Trilyon TL

1995 yılında yıllık tüketim 5.7 milyar paket / 95 Trilyon TL
Sosyal Sonuçlar

5 yılda (11-19 yaş arası) 5 milyon genç sigaraya başladı.

Sigara içme yaşı 11′lere indi.

Sigara, son derece prestij kazandı, bilinç altlarına yerleşti.

Sigara içmek doğal bir davranış oldu. Hiçbir kapalı yerde, sigara içen hiçbir kimseyi uyaramazdınız.

Savaşılması imkansız görünen sosyal ve ekonomik bir dev imajı oluşturuldu.



Türkiye'de Sigara Tüketimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder